mandag 24. september 2007

$lakkehelg

Batteriene e opplada og eg e i godt humør. Både kroppen og klesskapet e oppgradert, nokke som føles gooood. Den lenge etterlengta slakkehelga tok endelig plass i det nye huset til kusina mi, som forresten òg egna seg som søt storesøster. Rune, her man, henta meg på Moa fredags kveld og lot meg bestemme ka vi skulle ha til kvelds! Reke of course. I halv elleve tida kom Bertine heim etter en lang dag på Rema. Vi koste oss, spiste og hadde det fortreffelig. Dagen etter sov eg til klokka va masse. Eg dro til Moa, møtte Bertine og svidde av litt gryn, nokke som føltes herlig! Ulljakka droppa eg då eg fant ei vanntett "boblejakke" med pelskant på hetta. Ah, deilig og lang. Parkaz. jeh. No kan eg òg Daniel være pimps sammen.
I stedenfor sko til kjole eg allerede har, kjøpte eg kjole til sko eg allerede har. Den va til og med på tilbud.

På kvelden stod det taco og film på timeplanen. Grunna for mykje lærdom fra lærer-geJr, blei filmopplevelsen passe redusert for min del. Dogme-teknikken vi nettopp har lært om, va selvfølgelig brukt i "Half Nelson" som vi såg. Eg va obs på all kamerabruk og selvfølgelig mangel på både stativ, lys og pålagt lyd. Men eg likte filmen likevel.
Søndag va enda slakkare enn lørdag og fredag til sammen. Med "She´s all that" på skjermen og brownies i handa/munnen, va livet bortimot perfekt. Før eg reiste bestilte vi pizza. Når vi satt rundt bordet føltes det nesten ut som om vi va en liten, søt familie.

Turen heim va egentlig ganske bra (i motsetning til turen til der eg måtte bytte buss to ganga og cranky sunmøringa kom for seint med bussane sine). Bussen gikk straka vegen fra Moa til Sandane, der eg tilbrakte tida mi sammenkrølla i ett bussete med suppe-filma spilt av på iPoden min. Då eg kom heim fikk eg vite at Ingvild har fått seg kjærast. Lykke jord!

1 kommentar:

Ingvalid sa...

eg e happy hapyy hapyyy!!!