tirsdag 11. september 2007

Italiano flash

Eg stod opp kvart over seks i dag, for i dag skulle eg på italienskkurs halv åtte. Det va kjempekoselig. Han Ottar, som læra vekk det fine språket, troppa opp med italiensk espresso (flekkete kaffe) og Jaffa-cakes (my favourite). Eg, Mona og Ingvild som ikkje hadde vært der før, hadde dessverre gått glipp av diverse italiensk lærdom. Eg satt med ei hyggelig dame fra Oslo og en fyr som heite Arne Mathias (?). De va selvfølgfelig flinkare enn meg. Men bare vent. Dessuten overhørte eg at Firdaelevane kanskje fikk muligheten til å reise til Italia i vinterferien!!! Det har eg kjempelyst til! Iiih.

Nokke heilt anna, men minst like gøy, e at vi i media no har begynt med flash. Det e kjempespennande. Eg har laga en liten blå mann som hoppa rundt på skjermen min. Fremdeles ganske hakkete. Men eg e nøgd.

Etter å ha lest ett høst-innlegg på Mariell sin blogg, har eg endelig innsett at det faktisk e høst. Vi e i september, for crying out loud. Gradene på stokken har sunke betydelig, og løvet har begynt å få en fin oransje farge. I dag hadde eg på meg den grønne ulljakka mi for første gang i år. Det føltes deilig. Akkurat no e faktisk det meste deilig. Eg har komt godt i gang med dikttolkinga mi, det e fint, kaldt vær ute og eg har penga på kontoen min. Dessuten prøva Mona å bestikke meg med candy. Det e greit for meg.

No e det 26 minutt til friminutt og eg har en deilig sandwich i matboksen min.