mandag 8. oktober 2007

Høst + ferie

Ah. Den såkalla høstferien e virkelig nokke eg kan venne meg til. Det va vel egentlig først i dag eg fikk skikkelig smak på den. Eg våkna i ti-tida og hadde en deilig morgen med mamma. I ett-tida dro eg til Hilde på middag og kos. Eg syns det va trist at vi bare fikk vært med kvarandre to korte ganga. Men så e der jo alltid helgene, der vi kan (men som oftast ikkje) besøke kvarandre. Det va herlig i hvertfal. Spesielt i dag, då bare alle va morsomme. Koffor har vi aldri lagt merke til det før? Klokka tre dro ho til flyplassen og eg dro heim. Rett på dataen, of course. Nedlastningsorgie til det fulle! Det va like før eg kasta en forbannelse over sangane mine på iPoden. Sjukt lei. Vendepunktet på den ultimate slakkedagen måtte jo selvfølgelig komme, og i femtida fikk eg heilt saiko vondt i magen. Eg låg på gulvet og vreid meg av smerte. Eg tulla ikkje. Mamma sa eg hadde spist for masse. Det kunne selvfølgelig vært tilfelle, men det va det ikkje. Mamma, som e så snill og god laga varmepose og te til meg, og sammen såg vi Frankie & Johnny (som btw, Elin: du skal få den tilbake snart). Mageknipen gikk over og pannekake med levande lys og mamma (selvfølgelig) stod på menyen. Deilig. No sitte eg atter en gang på der Computer og finne litt musikk.

I går va eg på Rema fra elleve til seks. Min søte kusine, Inger, som òg e begynt å jobbe der va kjempeflink. Mykje flinkare enn meg som måtte slå tusen vare i retur (og glømte å ta vare på lappane), slo inn på feil kasse (nokke som resulterte i stort kluss med oppgjøret) og ikkje visste ka cocktailbær va og at vi hadde det (hallo? saklig å ha cocktailbær på Rema?). Dessuten trodde min romanske kollega at ho va mykje flinkare og meir erfaren enn meg heile dagen, sjøl om eg hadde jobba der mykje lenger enn ho. "Trokk dar, trokk har". Frøken, eg har tatt meg av tippinga før. E ikkje vanskelig å slå inn en ukers lotto.

Seinare på kvelden gikk eg ned (i regnvær) til May Helen der både Simon og Ida var besøkande. Vi prata, spiste (jepp) og såg Million dollar baby. Det vil si: Eg såg Million dollar baby. De andre sovna. På bussen heim møtte eg litt folk som gav meg ferske oppdateringa på sladderet i Florø. Sjokka. Då eg gikk ut av bussen va det regnfritt, og eg begynte å tenke over alle de gangane eg har gått ute om natta og det ikkje har regna når det har regna heile dagen i forkant. Tenk over det! Det regna nesten aldri midt på natta. Stjernehimmelen va forresten òg verdt å nevne. Heilt fantastisk. Såg både Karlsvogna, Lillebjørn og Storebjørn (og mange andre stjerne eg ikkje kunne navn på).

Ellers gleda eg meg bare til å fortsette den potensielt deilige høstferien.

Ingen kommentarer: