onsdag 10. oktober 2007


Ferie e det beste eg veit! Akkurat no befinne eg meg på Stadlandet der maling, mat og familie står svært sentralt. Spesielt mat, i og med at det stort sett e det vi leve for. I heile går hjalp vi til hos mormor som nettopp har lagt nytt parkettgulv i stua. Vi brente opp gamle planka og bærte inn alle møblane som låg spredd rundt om kring i huset. Inn i mellom (nokke som vil si minst en gang i timen) va det mat. "For då va vi vel begynt å bli sultne?" Ingen sa neitakk, sjølvsagt. Deilige skillingsbolla, kakao, brownies, heimelaga lefse og smørbrød e alltid populært, på både full eller tom mage. Hos meg va førstnevnte tilfelle. Men det stoppa ikkje meg i å delta på ett herremåltid uten like. Dessuten kan mormor det med kos. Levande lys og fin bordduk -med andre ord: nokke eg, som hybelboer, sette umåtelig stor pris på. Då klokka klang åtte, va eg så stappfull grunna det kontinuerlige matinntaket, at eg bestemte meg for å ta en joggetur. Det tror eg kanskje e det deiligaste eg nokken gang har gjort. De eg møtte på veien, however, kunne ikkje ha stirra meir. Eg har to teoria:
1. Der e tilsammen 1000 innbyggera på Stadt, nokke som kan skape stor nysgjerrighet når det då først komme nokken andre vandrande enn de innfødte.
2.Eg hadde på meg en neon-oransje hettegenser, som muligens kan ha vekt litt oppsikt.

Uansett: Etter min lille joggetur kom eg pustande og pesande tilbake til mitt kjære Ditlef-Maria-Hus, der eg hoppa i dusjen med det samme. Litt seinare iført pysjamas og stor boblejakke gikk eg ned til mormor igjen for å se Grey's Anatomy. Ikkje heilt overraskande, va det ny oppdekning, no med rødvin, Ritz, rosine, lefse (igjen) og BelVita (slankesjokoladen mormor påstår en blir tynnare av, jo meir du spise). Eg va selvfølgelig ikkje vanskelig å be.
Då det endelig, etter en lang dag, va leggetid, kraup eg inn i sovehula mi. Og den bulen eg har fått til her, e faktisk enda bedre enn Ingvild sin. I dette nu ligge eg faktisk her og høre på julesanga. Eg gikk nemlig gjennom alle CDane til mormor i går, der eg faktisk fant en bunke me interessant musikk. Så no holde eg på å imortere samtlige CDa, og har store plana om å lage ei jule-spilleliste vi kan høre på når det blir juleverksted hos oss. For ja: det blir det!

Ingen kommentarer: