søndag 23. desember 2007

Rema

Etter nok en travel førjulsdag på Rema, vil eg gjerne oppsummere diverse saker og ting.

Eg syns det e utrolig søtt når:
  • ... han gamle, døve mannen komme og kjøpe en pose røde, fine eple, for så å få meg til plukke pengane ut av handa på han.
  • ... ett søskenpar på fem og sju har plukka med seg lørdagsgødt og storebror sjenert betala for begge. Skjønne!
  • ... en pensjonist bremsa opp heile køa for å lese ett dikt til meg. "øyner svarte. bløte. mørke "

Eg syns det e utrolig irriterande når:

  • ... folk ikkje kan si jatakk, neitakk, takk eller værsågod!
  • ... ungane til kunden hive vare på meg, for å "hjelpe" meg, 0g kunden bare ler og syns det e kjempesjarmenande.
  • ...folk komme i kassa mi med øl, når det står rødt på kvitt "IKKJE alkohol i denne kassa".
  • ...de samme folka blir:
    a) sure når eg sie at "vi må vente litt, så nokken andre kan slå inn ølen. Eg e desverre ikkje gammal nok".
    b) "morsmomme", og sie "eg kan dra øla gjennom for deg! hohoho"

Eg blir varm om hjertet når:

  • ...kundane e snille med kvarandre, og sie ting som: "gå først, du".
  • ...små, søte unga ser på meg, smila, ser vekk, ser på meg igjen og smila enda meir.
  • ...kundane blir kjempetakknemlige for at eg har vist de ei vare eller veien til gullsmeden.

Eg ler litt når:

  • ...eg tenka på ka eg e blitt beskyldt for (rasist, latmannsnordmann, og diverze).
  • ... eg tenka på den søte polakken i lusekofte og samehue.
  • ... eg tenka over kor morsomt det må ha sett ut når eg mista 50 hermetikkboksa med torskerogn over heile meg, når eg prøvde å stable de i øverste hylle. Og dette ved inngangen. Not cool.

Thankz and good bye.

1 kommentar:

Anonym sa...

Z w e e t!