mandag 12. november 2007

Helga va bra. Kjempeslitsom, men bra. Det gikk for det meste i øving til haustfesten, men det innebar òg masse kjekt, fine folk og sjokoladekake. Eg og Fredrik e ferdig med filmen, avslutningssangen e ferdigskreve og åpningsdansen e innøvd. Sketsjane må finpussast på, men eg tror vi skal klare det. Likevel har eg litt hetta, for no e det mindre enn ei uke til den e. Akk og ve, tenk om eg drite meg ut og glømme alle replikkane mine. E ikkje sikker på om eg e kvalifisert til å være frika kulturdame med nynorsk/østlandsk dialekt. Men... en får bare prøve. Om det går på ræva, går det på ræva. Resten av programmet e hvertfall morsomt.

På fredag kom eg heim til tom hybel. Eg syns det va deilig. Eg laga meg havregrøt og såg litt film. Seinare kom Geir heim, og vi laga bolla og rullekake til overentusiastiske naboa som tilbraktre resten av kvelden hos oss. Det va koselig.

På lørdag våkna eg halv ti og fikk gjort en heil del. Eg rydda rommet mitt, vaska klær, henta bilde eg hadde framkalla. Fra tolv til seks va det øving, og vi fikk gjort kjempemasse. Eg og Fredrik jobba til og med i pausa. Klokka seks møtte eg Geir og Sonja på mega. Vi handla taco, gikk heim og laga det koselig til med stearinlys og godmusikk. Ikkje lenge etter kom naboane, også va vi egentlig litt overalt. Elska å bo i hybelhus. Halv fire fant eg senga.

Søndag va det opp halv ni. Eller, det vil si: eg våkna halv ni og låg i senga til den va elleve, bestemt på å få sove igjen. Dette skjedde ikkje! Eg og Geir rydda vår casa, og eg stakk på øving. Klokka seks kom eg heim, trøtt som en stein og la meg halv ti, etter å ha skreve brev til mormor. Det va vel egentlig ett kort, kanskje.

I dag e eg kjempetrøtt, sjøl om eg har sove nesten ti tima i natt. Det e rart med det.
Ingvild e kjempesnill og skal lage middag til meg på torsdag, fordi eg e ett travelt menneske den her uka. Ho e søt.
Andre e eg provosert på.

2 kommentarer:

m. sa...

EG GLER MEG SÅNN TIL HAUSTFESTEN! :)

Silkeschwarzen sa...

Ih! Eg òg. Håpa eg...